zaterdag, april 18, 2009

Vernisage

Raar woord, vernisage. We gaan maar weinig naar die openingsborrels van galeries. Het is er meestal zo vol dat de kunst nauwelijks goed te zien is en het gekletst van de 'regulars' gaat maar zelden over schilderijen die er hangen.
Vandaag is het anders. Bij Galerie Rudolfv opent de expositie van Steve White, de man van m'n ATP collega Marjolein.
Steve schildert al een tijdje zijn 'reflections', en deze nieuwe serie gaat over Amsterdam. De in het water gespiegelde grachtenpanden krijgen iets abstract, terwijl je soms ook wel duidelijk bekende gebouwen herkent. Knap gemaakt vinden we, en prettig om ook langer naar te kijken.
En als je meerdere mensen kent die op zo'n vernisage zijn is het anders dan dat je er als verdwaald randverschijnsel rondloopt.