Posts tonen met het label Amstel. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Amstel. Alle posts tonen

zondag, augustus 04, 2013

En waar zijn wij?

Prachtig hoor, dat Dartmouth, maar als we vanochtend de vele Facebook posts zien van Amsterdam tijdens een super zonnige gay-pride dan moeten we dat volgend jaar misschien eens anders plannen.
Drukke boel op Amstel 77 terwijl wij hier eenzaam en alleen op een rivier in Devon liggen. Zelfs even paniek met dubbele boeking van JW en Ainsley en nichtjes Annelies en Ro in ons huis. Verder Cor en Luc op onze stoep en een volle Oeverloos langs het parade-parcours. Moet een waanzinnig gave dag zijn geweest. Annelies, thanks voor foto's.

dinsdag, mei 21, 2013

Ramses

Erg belangrijk zijn ze allemaal, die tientallen mensen van de filmcrew die vandaag naast ons bezig zijn. Niemand loopt zonder oortje of portofoon, en ze lijken vooral bezig met het elkaar opdrachten geven. Tientallen kisten met lampen, statieven en camera's worden het huis van buurvrouw Liesbeth binnen gedragen. Het blijkt gebruikelijk dat na elk vrachtje dat de mensen uit de in de Kerkstraat geparkeerde vrachtwagens halen er een beker koffie uit de catering-wagen moet worden gescoord.
Pas na uren is de set klaar voor het eerste shot. De hoofdpersoon moet wel zes keer opnieuw aan komen lopen en met zijn bos bloemen aanbellen bij nummer 75. CUT, weer iets niet goed. Nog een keer...
We zijn benieuwd naar het resultaat van dit filmcircus voor onze deur. De tv-serie over het Amsterdamse leven van Ramses Shaffy moet in het najaar op de buis komen.


maandag, april 08, 2013

Poetin opzouten

Het zal die man worst wezen, maar het is duidelijk dat Poetin niet echt welkom is op de Amstel. Alle bruggen hangen vol gele linten met teksten als: No Gay propaganda beyond this point, of No critical
journalist allowed of No Punk bands behind this line. Op sommige huizen hangen grote gele spandoeken en overal wappert de rainbow-vlag. Op het water varen een paar bootjes met grote gele billboards. Wij doen mee lekker mee met gay-vlag voor de deur (thanks Ainsley) en twee gele postertjes voor het raam. Tientallen toeristen gaan ermee op de foto. Als Poetin voorbij rijdt ziet Lillian een minzaam lachje om op zijn gezicht verschijnen...

vrijdag, februari 08, 2013

Op tijd terug

Onderweg van van Manhattan naar JFK vallen de eerste dikke vlokken sneeuw. De KLM kist vertrekt nog zonder vertraging, maar als we landen in Amsterdam lezen we dat het chaos is langs de oostkust van Amerika. Een meter sneeuw bij bosten, een halve meter in New York. De stad ligt plat en de vluchten naar Europa vertrekken niet meer. Net op tijd terug dus. Of niet, ligt er maar aan hoe je het bekijkt...
Amsterdam is ook weer mooi, minder centimeters, maar wel wit.

zaterdag, oktober 15, 2011

Tourist Run

Deze morgen weer eens iets anders op de brug dan de standaard groepen fietsers, steppers of segwayers. Voor de ruim 12.000 (!) buitenlanders die morgen meedoen aan hele of halve marathon is er vandaag de Amsterdam Marathon Good Morning City Run.  En dat blijkt een succes. Er komt geen eind aan de rij groepjes lopers, die op een drafje en met camera in de hand onder leiding van een Amsterdamse loopgids over de brug voorbijtrekken, terwijl wij met een extra eitje en boterkoek van Holtkamp ontbijten. Wat extra kracht kan er wel bij om morgen in shape te zijn voor de 21 kilometer.

donderdag, juni 16, 2011

Malle Pietje

Onze overbuurman ligt met zijn woonboot pal in ons blikveld. We willen hem niet bespieden maar je kan er niet omheen dat je hem volgt als hij buiten aan het rommelen is. En hij is nu eenmaal meer buiten dan binnen. Altijd bezig met onderhoud aan de boot of het opknappen van een oude bakfiets, een Solex, een  oldtimer Mercedes, een camperbusje uit 1970 of een slepertje dat anders dreigt af te zinken. Hij moet een goede Marktplaats klant zijn, want eenmaal opgeknapte spullen houden niet lang zijn interesse en gaan dus weer de deur uit. Vandaag vindt de ooit door een horecazaak afgedankte mega koelkast een nieuwe eigenaar. Juist op de heftigste regendag in deze week gaat het dak eraf om dit bakbeest naar buiten te tillen.  En bij zware klussen worden de buren er vaak even bijgehaald. Altijd leuk natuurlijk. We hebben echt mazzel met zo'n jonge uitvoering van Malle Pietje als overbuurman. Uit het raam turen is nooit saai hier.

vrijdag, januari 21, 2011

Disco

Max heeft het in zijn hoofd gehaald dat hij naar zijn eerste disco-avond een wit overhemd aan wil met een stropdas. Waar die het vandaan haalt is ons een raadsel, in ieder geval heeft hij mij nog nooit met een stropdas gezien en in mijn kast is er al jaren geen een meer te vinden. Hij moet ervoor naar de H&M, maar komt na een middag shoppen niet thuis met een wit overhemd. Wel met een geel t-shirt met aap.
"Daar kan prima een stropdas bij..., toch mam? En ik doe m'n hoed op. Cool. Ik verwacht dat er vanavond wel gezoend gaat worden."

vrijdag, december 31, 2010

Knallen

Air Berlin's vluchtschema loopt helaas niet synchroon met het schoolrooster van Max, dus vliegen we een dag te vroeg terug. Net op tijd om op de Nieuwmarkt aan te sluiten in de lange rij vuurwerkkopers. Max heeft in Soller de afgelopen zes jaar alleen maar wat sterretjes als vuurwerk gezien. Hij is nu helemaal hyper van het idee eigen pijlen te krijgen. Voor ons is dit de eerste oud-jaar ooit zonder vrienden. Prima, maar geen big party time natuurlijk. Voor Max is het echter de beste avond ooit. Voor twaalven is zijn vuurwerkpakket al 100 keer opnieuw gesorteerd en in een andere volgorde gezet. Bij het aftellen naar 2011 staat de brug bomvol buurtgenoten met champagnefles in de hand. Max concentreert zich op zijn vuurwerk. Terwijl om ons heen pijlen worden afgeschoten van 5 keer de waarde van ons hele pakket denkt Max echt dat iedereen naar zijn pijlen staat te kijken, al komen ze niet hoger dan de lantaarnpaal.  Happy 2011.

vrijdag, december 10, 2010

Aanfluiting

Niet dat we een aanleiding nodig hebben om een stel vrienden over de vloer te vragen voor een vrijdagavond-borrel, maar zo'n feestelijke ontsteking van de kerstverlichting op de brug is toch een mooie gelegenheid. Vanaf dit jaar is de bedoeling dat elke kerst de brug in een romantische kerstsfeer wordt gehuld. En de burgemeester zet vanavond de schakelaar om.
Als de brug gezellig vol staat met glühwein drinkende stadgenoten staan wij tegen het raam geplakt om niets van het ontstekingsspektakel te missen.
Als alles brandt moet er snel een extra fles open want van die verlichting worden we niet vrolijk. Wat een aanfluiting, deze actie. De volgende morgen zien we in de krant dat het iets minder slecht is dan we dachten, omdat wij aan de achterkant van de belichting blijken te zitten. Vanaf de Carré kant ziet het er iets beter uit. (onderste foto)
Leuk initiatief, dit, maar volgend jaar moet het echt veel beter kunnen.