Zon en weinig wind, dat is voor de meeste Nederlanders mooi weer. Voor zeilers ligt dat anders, dan is het pas lekker als het flink poeiert. En op deze Nederlands Kampioenschap Zeezeilen ontbreekt het aan wind. Voor het derde jaar op rij beman ik op de Swan Djambo. Een lekkere boot met een relaxte crew. Onze start is matig, de stroom varen we nauwelijks dood. Met de joekel van een spinaker maken we weer wat goed, maar deze mediterrane dag bij IJmuiden sluiten we af met een 5e plaats. Geen beker dus.