woensdag, juni 25, 2008

Te dure shirts

Behalve lelijk zijn voetbalshirts idioot duur. Ook in maatje Max betaal je al gauw 50 euro voor zo'n glimgeval. Max is er helemaal gek van. Gewoon speelgoed is altijd tweede keus, als hij iets mag uitzoeken wordt het gegarandeerd een viscose shirt met sponsornaam en nummer. Terwijl hij weet dat hij ze van ons niet naar school aan mag. Hij heeft ze al van Ajax (2x), Oranje, Jong Oranje, Duitsland en Martinus. Vandaag krijgt hij geen groen licht voor de aankoop van een Turkije shirt. We zijn blij met z'n creatieve oplossing door dan maar met viltstift zelf het shirt te maken op een oud hemdje. Het resultaat is zo bemoedigend dat er op een middag 4 hemden doorheen gaan en de shirts van Spanje en Rusland dus ook al klaar liggen voor de wedstrijd van morgen.
Voor onze mini Sony beeldbuis juicht hij met rode vlag met maan en ster voor Turkije. Totdat de Turken achter komen te staan. Hij wisselt snel voor het Duitsland shirt en klapt vrolijk verder voor onze oosterburen. Max is een winner!