maandag, juni 23, 2008

Bonte avond

Onze laatste avond van dit weekendje Mallorca eten we in Es Faro. De wat ouderwetse tent moet het vooral hebben van z'n magnifieke uitzicht. Vanaf je tafel kan je bijna tot Barcelona uitkijken over zee en aan de andere kant ligt de mooie ronde havenkom van de puerto ver onder je, vol met geankerde boten en op de achtergrond zie je de bergen aan het eind van ons dal. Een bijzondere plek. Maar deze avond is pas echt bijzonder omdat we eindelijk weer eens met 8 amigo's samen zijn. Er is de laatste jaren veel veranderd in onze vriendengroep en we zien elkaar veel minder dan we zouden willen. Maar eenmaal met z'n achten aan tafel is het weer direct zoals vanouds. Al tientallen malen herhaalde verhalen over spacecake, mild, gestolen diploma's en wintersportcrashes doen het net zo goed als in 1985. Nieuwkomer Lillian is een goed excuus voor de repeteersessie, maar zelfs zij hoort de spacecake story al voor de derde keer in detail voorbij komen. Onze lol is er niet minder om. Dat onze tafel veel te veel lawaai maakt in een nette tent als Es Faro maakt na de derde fles echt niet meer uit. Ouderwetse lol, amigos para siempre