donderdag, juni 26, 2008

Waanzinnig

De grote foto in Het Parool verbaast enorm. De woontoren komt helaas niet in Amsterdam maar in Dubai. Het 420 meter hoge gebouw krijgt roterende verdiepingen. De vorm van het gebouw verandert continue. Nog vernieuwender is dat de kolos geheel in z'n eigen energiebehoefte voorziet. Tussen elke verdieping zit een gleuf waarin smalle wieken een enorme windturbine aandrijven. Super gaaf bedacht. Het is echt de moeite waard om het filmpje op de website van de architecten te bekijken. Download dan gelijk de brochure in PDF, daarin zie je op welke spectaculaire manier deze toren wordt gebouwd. Over twee jaar is dit kunststuk klaar. Dubai lijkt me straks een topplek voor een weekendje weg.