dinsdag, april 15, 2008

U2 3D

Altijd gedacht dat je voor een Imax Theater naar Den Haag moet maar bij Pathé Arena blijkt ook zo'n mega-doek te zijn. Wij trekken naar die uithoek voor de 3D film van de U2 Vertigo tour. Helemaal te gek, die film. Ik was ook bij het echte concert, destijds in de Arena, dat was super. Bij deze film maak je het totaal anders mee. Het is echt indrukwekkend mooi gemaakt, Bono lijkt soms zo dichtbij dat je hem een hand kan geven. Het geluid is top, met speakers in alle hoeken van het theater, het voelt alsof je middenin het publiek staat. Lillian heeft de neiging haar handen in de lucht te gooien en mee te klappen of te gaan swingen. De muziek is natuurlijk geniaal. Ruig en hard, heerlijk. U2 3D is meer een beleving dan een film.
Over Bono's wereldverbeter-evangelie is lang na te praten, dus de nazit in Café De Doelen in de Staalstraat duurt een paar biertjes. Bijzondere avond.