maandag, april 14, 2008

Rembrandtplein

Het is om de hoek, maar ik heb er helemaal niks mee: het Rembrandtsplein. Echt lelijk, met de dooie kolos van het ABN-AMRO kantoor aan de noordkant, de fantasieloze toeristenterassen aan de zijkanten en de provinciale voetbalkroegen en goktenten aan de zuidkant. Behalve Café Schiller is er niks de moeite waard. Het plein zelf is ook een zooitje.
Volgend jaar gaat het op de schop en wordt het er veel beter op. Fuera met al die hekjes, fuera met de lage struiken en fuera met de troosteloze horeca op het plein. Het lijkt me een goed plan.