vrijdag, februari 29, 2008

Envy

Eten in Envy is een feest. Ik was even bang dat deze moderne zaak op de Prinsengracht het vooral van z'n strak zwarte interieur moest hebben. Soms verhult een hip design een matige keuken. Bij Envy is dat niet het geval. Ze serveren alleen kleine gerechten; de vriendelijke bediening adviseert daarom minstens drie dingen te bestellen en daarna te kijken wat je nog meer zou willen. Dat werkt perfect. De smaak van de kleine hapjes is voortreffelijk. Echt verfijnd kookwerk, bij elke hap proef je dat het met liefde is klaar gemaakt. Ondanks de drukte en de wat krappe tafelsetting is de sfeer in Envy relaxt. Het helpt dat er maar 1 zitting pet tafel is, dus niemand voelt zich opgejaagd. En met zulke heerlijke wijnen erbij boeit het totaal niet dat er soms drie kwartier wachttijd tussen de gerechten zit.
Voor een avondvullend programma is het echt genieten hier.
www.envy.nl