dinsdag, augustus 18, 2009

Toppers?

Welke gek gaat er bij 30 graden een museum in. Nou, wij dus. Maar we zijn niet de enige die denken dat er met dit weer vast geen rij zal staan. Met museumkaart loop je de rij gelukkig voorbij. De 23ste is de laatste dag van de expositie Avant Garde '20 '60 van het Stedelijk. In het Van Gogh museum deze keer, want verbouwing schiet niet op.
Idioot veel mensen blijken een bezoek tot de laatste dagen van zo'n expositie uit te stellen. De beste stukken van het Stedelijk uit de jaren 20 en 60 hangen bij elkaar. Mooi natuurlijk, maar teleurstellend dat er geen Pollock, Rothko of De Kooning bij deze selectie zit. Hebben ze dat niet?