maandag, juni 22, 2009

Herrie om niks

Verstand van koken zal hij ongetwijfeld hebben, maar ik heb een enorme hekel aan tv-kok Herman den Blijker. Zijn rauwdouwerige arrogante houding, de dikke sigaar en het schreeuwerige Rotterdamse geblaat, ik heb er helemaal niks mee. Zijn anderhalf jaar geleden met veel bombarie geopende restaurant Herrie vond ik dan ook geen aanwinst voor de Utrechtsestraat. Vanaf het begin trok die zaak een fout publiek. Kwamen die proleterige types in hun zwarte SUV's nu af op het geheel zwarte interieur of trok de criminele uitstraling van Den Blijker deze zware jongens aan?
Televisie-succes blijft blijkbaar niet lang hangen. De ramen van Herrie zijn al weken niet gewassen. Op de zwarte vloerbedekking liggen blauwe enveloppen tussen de uitgetrapte peuken en de lege glazen. Exit Den Blijker. Daar hoeft Amsterdam niet rauwig om te zijn lijkt me.