dinsdag, mei 05, 2009

Bevrijding

Na Schiphol en lijn 4 rollen we met onze Samsonites over de brug. Tientallen agenten in gele hesjes in plaats van feestgangers in oranje t-shirts wachten ons op. Net als we aan onze kant van de Amstel zijn gaat de dubbele hekkenrij dicht en komt er niemand meer over de brug. Maximum security. De schrik van Apeldoorn is bijna voelbaar.
Zonder drijvende Oeverloos moeten we het doen met een tweederangs positie. We volgen het bevrijdingsdagconcert vanachter ons raam. Uiteindelijk hangen we met 8 man voor onze beeldbuis, waar het geheel er minder triest uitziet dan in het echt.
Verregende avond en matig concert, maar Bea straalt als vanouds.