zondag, juli 27, 2008

Kantoorleven

Dertien jaar geleden is het alweer, dat ik voor het laatst om 09.00 uur achter m'n bureau zat voor weer een dag kantoorleven. Hier in Londen zijn we omgeven door keurig geklede carrièrejagers die massaal de kantoortorens om ons heen instromen als wij aan ons ontbijtje zitten in de kuip. Werken in The City geeft natuurlijk bijzondere kansen en het kan best mooi zijn om daar deel van uit te maken. Maar het lijkt erg ver van ons huidige leven af te staan. Zo te zien hebben de kantoorbewoners ook behoefte aan frisse lucht. In heel Londen is met deze mooie dagen geen stukje gras te vinden dat rond lunchtijd niet volzit met keurig gestreken overhemden en nette jurkjes. De vrijheidstypes onder hen gooien de leren schoenen uit en nuttigen blootsvoets hun sandwiches. Het ziet er urban-gezellig uit hier. Wereldburger Frans (Chicago connection) vindt Londen de meest 'cosmopolitian' wereldstad van dit moment. Hij kan het weten en wij worden het steeds meer met hem eens.