's Avonds hebben we een reservering bij een nieuwe Spaanse tent: La Oliva, op de Egelantierstraat. We komen dit jaar zo weinig op Mallorca dat een Amsterdamse tapa er wel in gaat. Maar La Oliva blijkt veel meer dan een tapatent. Natuurlijk is het eten Spaans, maar op een vernieuwende manier klaar gemaakt zodat je er weinig van de standaard tapa-happen in herkent. Op de bar staan schalen met pintxos waar je kan aanwijzen wat je lekker lijkt. De mooi gemaakte stapeltjes smaken ons voortreffelijk en ik wordt helemaal blij van een bordje oesters en als toetje een schaal almejas (venusschelpjes). Het vriendelijke personeel en de leuke plek maken van La Oliva een zaak waar we zeker terug komen.
zaterdag, mei 24, 2008
La Oliva
Max is dit weekend in Wehl en we zouden met dit mooie weer eigenlijk gaan zeilen. De zaterdagochtend-start is echter dermate slow dat we het plan omgooien en kiezen voor een dagje stad. Urenlang slenteren we door de Jordaan en ontdekken zowaar nog onbekende straatjes waar we een paar leuke galeries tegen komen. Heerlijk sfeertje hangt hier, met op elke hoek een vol terras dus verleiding genoeg. Als we rond borreltijd op een dikke zitzak buiten bij Café Tabac belanden komen we daar bijna niet meer weg. Op deze drukke hoek trekt zoveel mafs voorbij dat je aan een krant echt niet toe komt.
's Avonds hebben we een reservering bij een nieuwe Spaanse tent: La Oliva, op de Egelantierstraat. We komen dit jaar zo weinig op Mallorca dat een Amsterdamse tapa er wel in gaat. Maar La Oliva blijkt veel meer dan een tapatent. Natuurlijk is het eten Spaans, maar op een vernieuwende manier klaar gemaakt zodat je er weinig van de standaard tapa-happen in herkent. Op de bar staan schalen met pintxos waar je kan aanwijzen wat je lekker lijkt. De mooi gemaakte stapeltjes smaken ons voortreffelijk en ik wordt helemaal blij van een bordje oesters en als toetje een schaal almejas (venusschelpjes). Het vriendelijke personeel en de leuke plek maken van La Oliva een zaak waar we zeker terug komen.
's Avonds hebben we een reservering bij een nieuwe Spaanse tent: La Oliva, op de Egelantierstraat. We komen dit jaar zo weinig op Mallorca dat een Amsterdamse tapa er wel in gaat. Maar La Oliva blijkt veel meer dan een tapatent. Natuurlijk is het eten Spaans, maar op een vernieuwende manier klaar gemaakt zodat je er weinig van de standaard tapa-happen in herkent. Op de bar staan schalen met pintxos waar je kan aanwijzen wat je lekker lijkt. De mooi gemaakte stapeltjes smaken ons voortreffelijk en ik wordt helemaal blij van een bordje oesters en als toetje een schaal almejas (venusschelpjes). Het vriendelijke personeel en de leuke plek maken van La Oliva een zaak waar we zeker terug komen.