zaterdag, april 19, 2008

Kampioenen

De laatste wedstrijd van het seizoen. F9 van Martinus wordt zelfs kampioen als ze vandaag verliezen, maar natuurlijk maakt topscorer Max Marrink het winnende doelpunt. Voor de eer, en voor het massaal toegestroomde publiek van ouders, oma's en opa's. Ali en Henk staan ook langs de lijn.
Max is al dagen zenuwachtig voor de huldiging. Het woord 'de beker' spreekt hij uit alsof het iets heiligs is.
Met bloemen staat hij na de wedstrijd in het doel en 'We are the champions' klinkt voor hem als een psalm, het is allemaal erg belangrijk. In de kantine spreekt de voorzitter van Martinus de voetballers toe en geeft iedereen een beker die mee naar huis mag. Een topdag voor een topvoetballer.