vrijdag, april 25, 2008

Huiswerk

Volgende week gaan we naar New York en Boston. En nu de dollar onlangs door de 1.60 grens schoot gaan we er zeker met lege tassen heen. En met een opgepoetste creditcard natuurlijk. Shoppen is daar altijd al leuk, nu wordt het ook nog eens financieel aantrekkelijk. We weten wel waar je een Blue Blood spijkerbroek of een bijzonder boek koopt, maar deze keer doe ik op internet intensiever huiswerk. Geen idee waar daar een interessante galerie zit en nog minder een idee of het prijsniveau voor kunst in de States ook gunstig is. In Boston hangt deze Julian Opie bij Krakow Gallery. Hij is bijna 2 x 2 meter, dus echt groot. Opie is een Londenaar. Zou hij in Engelse ponden blijven denken als hij iets in dollars verkoopt?