zondag, januari 20, 2008

Vondelparkloop

Al twee weken slaapt Max met z'n nieuwe Nike hardloopschoenen naast zich op zijn kussen. Vandaag staat hij goed voorbereid aan de start voor de 3,5 km run in het Vondelpark. Hij vindt het geweldig dat hij met een hardloopchip op z'n schoen loopt, de wedstrijd wordt dus echt serieus genomen. Hij rent zijn parcour in een waanzinnige 17 minuten en 10 seconden! Supersnel voor een mannetje van 7 jaar met die kleine beentjes. Na de finish krijgt hij direct een camera op zich gericht van de RTV Noord Holland TV ploeg. Helemaal echt.
Eric, Lillian en ik gaan voor de 10 kilometer. Lijkt weinig maar tegenwoordig lopen we maar 2 rondjes op onze zondagstrainingen en dan nog langzaam ook. Toch viel het Jan Willem en Cees gisteren tijdens het eten op dat we rustig aan deden met de wijn dus kunnen we spreken van een redelijke voorbereiding.
Lillian zet een tijd van 58.55 en blijft binnen haar doelstelling van het uur. Eric stond al wat shaky aan de start na het eten van verkeerde sushi. Moedig dat hij het probeert maar hij moet na twee rondjes afhaken. Ik loop zo hard ik kan en kom uit op 48.38.
Klik hier voor TV uitzending RTV NH nieuws.