In het onopvallende kleine pandje van Balthazar's Keuken op de Elandsgracht is alles nog zoals toen ze net open gingen, ik schat een jaar of 10 geleden. Ze zijn ook trouw aan hun concept: geen menukaart, 2 tafelsessies per avond, informele vriendelijke bediening en maar drie dagen per week open. Een succesformule want ze zitten altijd vol.Met Kim en John hebben we de eerste shift. Vanavond serveert de keuken een schaal met vijf verschillende voorgerechten. De vongole springt eruit, echt lekker. Er ligt ook foie gras op de schaal, ik dacht dat dat inmiddels bijna nergens meer geserveerd werd en het verbaast me dat spul in deze licht alternatieve tent op het bord te zien. De heilbot met sepia risotto is net zo lekker als dat tie zwart is. Goed eten hier, maar de shift blijkt te kort om alle plannen van dit actieve stel te bespreken. Dus verhuizen we na negen uur naar de bruinste van alle bruine kroegen, Café de Eland. Leuke avond dus. Als dit voorjaar het bijzondere B&B concept van Kim en John in Frankrijk open gaat blog ik er graag nog een keer over.