zaterdag, november 03, 2007

Geen Rudolf

Al jaren is er in ons huis niks veranderd. Toch blijf ik het leuk vinden om door de dikke woonbladen te bladeren. Lillian koopt af en toe de Eigen Huis en bij de Koffiesalon kijken we vaak in de Elle Wonen, de Wallpaper of andere buitenlandse woon- en designglossies. In elk nummer staat wel een gaaf interieur waar een dierenvel de ruimte extra sfeer geeft. We vinden het bijna altijd mooi. We keken al eens naar een zebra (1200 euro!) voor hier in huis. Die beesten blijken te groot voor onze kleine kamers. Nu zien we bij Kijk op de Dijk een prachtig vel liggen van een rendier. Ontzettend mooie kleuren en prachtige tekening, iets minder opvallend dan de zwart-witte zebra en een stuk kleiner. Bij Thea kunnen we dat vel makkelijk even mee krijgen om te zien hoe het staat.
Als het rendier eenmaal voor onze open haard ligt hoeven we elkaar maar aan te kijken om te weten dat Rudolf het niet gaat redden hier. Het beest is veel te aanwezig in zo'n kleine kamer. Er ligt echt een dood dier in huis. Dat hadden we niet verwacht. Voor ruimer behuisden: de mooie Rudolf is weer te koop bij Kijk op de Dijk