vrijdag, november 09, 2007

Anders

Na twee uurtjes relaxt treinen zijn we door de krant heen en staan in hartje Maastricht. We checken in bij 'design' hotel La Bergere, waar het traditionele bloemetjesbehang is vervangen door grote fotoprints op de muren. Groter voordeel is dat het goed ligt, dan hoeven we in dit noodweer niet lang te lopen om te schuilen in de eerste winkel op onze shopping tour.
Het is een mooie stad, dat zeker. Vooral de oude gebouwen vallen op, vaak een paar honderd jaar ouder dan het alleroudste bouwsel in Amsterdam. Wat betreft winkels en horeca vinden we de stad niet heel bijzonder. Op vrijdagavond is in alle restaurants nog volop plaats en we vinden het erg rustig op straat. Zal wel aan het weer liggen. In de oer ouderwetse kroeg De Poshoorn is het wel gezellig en druk, en de schaal met bitterballen verbroedert.