Als toerist koop je voor 1 euro een dagkaart. Daarmee pak je een fiets die het eerste half uur gratis is. Tweede half uur is 1 euro en daarna loopt het op. Oppikken en terugzetten kan overal. De bikes zien er uit als een invalidenmodel met hulpmotor, maar ze fietsen prima. Door de idiote hoeveelheid auto's in de stad blijft fietsen een uitdaging maar de aanleg van fietspaden staat in de hoogste versnelling en op de busbaan ben je safe. Het fietsen bevalt zo goed dat we in 5 dagen Parijs slecht 1 keer in de metro afdalen, de rest van onze bestemmingen bereiken we bovengronds.
zondag, november 01, 2009
Le Vélib'
Als toerist koop je voor 1 euro een dagkaart. Daarmee pak je een fiets die het eerste half uur gratis is. Tweede half uur is 1 euro en daarna loopt het op. Oppikken en terugzetten kan overal. De bikes zien er uit als een invalidenmodel met hulpmotor, maar ze fietsen prima. Door de idiote hoeveelheid auto's in de stad blijft fietsen een uitdaging maar de aanleg van fietspaden staat in de hoogste versnelling en op de busbaan ben je safe. Het fietsen bevalt zo goed dat we in 5 dagen Parijs slecht 1 keer in de metro afdalen, de rest van onze bestemmingen bereiken we bovengronds.