
78.000 deelnemers in deze jubileum editie van de Damloop. Abnormaal veel is dat, maar eenmaal door de tunnel merk je weinig van die aantallen. Het is weer warm. Bij de 5 km doorkomst zie ik al dat een recordverbetering er niet in gaat zitten. Net voor de 10 km streep komt Ron, die in hetzelfde startvak stond, me met een enorme gang voorbij en deelt daarmee een mentale klap uit. Het resultaat is een 1 minuut 15 langzamere loop dan m'n PR. Lillian doet het veel beter, die loopt super stabiel en verbetert haar record met bijna 3 minuten. Voor Eric en Aleide wordt het geen dag van nieuwe records. En Luc, die de night-run in het donker doet, komt ook niet in de buurt van z'n oude toptijd maar loopt wel veel sneller dan vorig jaar. Belangrijker dan die tijden is natuurlijk dat we er zijn. Maar voor volgend jaar ga ik strenger voor mezelf zijn.

Klik op tijdenschema voor leesbare versie.