Het clubgedeelte naast het restaurant gaat pas na elven een beetje leven. In plaats van daarop te wachten gaan we naar de overkant, waar op de 7e etage van het ook als broedplaats ingerichte Volkskrantgebouw een cocktailbar zit. Bij de garderobe klitten daar wat clubgangers bij elkaar. Korte rokjes, jaren zeventig pumps en retro kapsels. Met onze vale jeans en doorkomende grijze haren heb ik het idee dat we misschien niet echt tot de doelgroep behoren. Voordat we de 8,50 entree betalen vraag ik het maar even:
'Wat staat er op het programma vanavond?'
'We draaien house meneer.'
'Oh...nou... leuk.'
'Hele harde house meneer.'
'Mmmm...'
'Echt heel hard.'
De boodschap begint over te komen.
'Okay, nou, we komen weleen andere keer terug om...'
'Ja, om gewoon een drankje te doen', maakt het jassenmeisje m'n zin af.
Licht ontsteld zitten we weer op de fiets. Nu op de bank gaan zitten is natuurlijk geen optie.
Net als de derde Oranje treffer tegen Schotland valt stappen we Café de Ooievaar binnen.
'Hoi, twee vaasjes alsjeblieft.'
'Zal ik een bonnetje maken?'
Als een warme deken...