"Entremeses y mas, inspirado de la nueva cocina creativa de Barcelona" Deze pay-off van restaurant Gala is niet wat ons naar binnen lokt. We zijn hier vooral om de hoge tafels, zodat Cor na zes weken hernia eindelijk eens mee uit eten kan. Zitten kan hij nog steeds niet. Liggen of staan gaat wel, maar zelfs dat is pijnlijk. Hij hangt vanavond aan tafel op dezelfde hoogte als wij op een barkruk. Gala kreeg een 9,5 van zuurpruim Van Dam, dus we verwachten meer dan een standaard tapa. En dat krijgen we ook. De koks maken van elk schaaltje een kunstwerk en de smaak is geraffineerd anders dan bij het bekende repertoire. Lekkere muziek en vriendelijke bediening maken het compleet hier.
Dat afzakkertje buiten op de stoep bij Soho is misschien niet echt verstandig. Hoe kon ik weten dat ze zo laat op de avond nog een happy hour hebben...