M'n collega Ruud is geen man die zich in het leven laat leiden door marketingteksten. Producten die als 'must-have' worden aangeprezen laat hij liever links liggen. Slechts bij computergadgets of fotoapparatuur betrap ik hem soms op gevoeligheid voor een slimme slogan. Mijn verbazing was groot toen hij enthousiast vertelde over Gillette's nieuwste scheersysteem. Hier trap ik niet in, dacht ik. Zeker weten dat Ruud zich nog gewoon met één mesje scheert. Maar het blijkt waar, hij is fan van de Gillette Fusion Power. Zelf ben ik net overgestapt op 3 mesjes, puur omdat de versie met 2 nergens meer te koop is, maar de Fusion doet het met niet minder dan 5, plus 1 precisie trimmer mesje.
Vandaag krijg ik van Ruud m'n eigen Fusion Power. Direct proberen natuurlijk, bij stoppels van twee dagen. Zacht zoemend glijden de trillende mesjes over m'n wang. Het voelt goed, maar door het trillen duurt het scheren langer. Een snelle haal is niet prettig. M'n linkerhelft scheer ik zonder de trilfunctie. Lillian bevestigt een gladder resultaat, maar ze voelt geen verschil tussen links en rechts. Conclusie: deze vernieuwing van Gillette is zeker meer dan alleen marketing maar de batterij in de steel is wat mij betreft een stap te ver.