Ik hoop dat ze bij Vyne hout gebruikt hebben met FSC keurmerk, want de hele zaak is betimmert. Vloeren, muren, tafels, alles is van hout, op de lange wand met wijnkoelkasten na. Het geeft de zaak wel een aparte sfeer. In de pijpenla staat een lange smalle tafel met barkrukken aan twee kanten, waardoor je knus dicht bij elkaar zit. Zoals te verwachten is de wijnkaart nogal uitgebreid. Met erg veel wijnen die per glas kunnen worden besteld. Eigenlijk zouden we er een paar moeten proeven. Voor ons is bijkletsen belangrijker dus leggen we de kaart snel aan de kant en kiezen voor een makkelijke Chablis. Prima keus. In het najaar gaan we zeker een keer terug, er liggen nog zoveel geweldige flessen hier in het rek die op een regenachtige herfstmiddag perfect tot hun recht zullen komen.
www.vyne.nl
We eten bij Envy, een paar panden verderop. Hierover schreef ik al op 29 feb. Het eten is hier nog net zo goed, maar de wachttijden tussen de gangen lopen nog meer op dan de vorige keer. Hier moeten ze Herman de Bleeker eens naar de logistiek laten kijken.