woensdag, juli 02, 2008
Utrechtsestraat Update
Beetje late update over onze buurtwinkelstraat, want de nieuwe huurders van het grote Forma pand hebben hun deuren al even open. Het pand is in tweeën gedeeld maar de twee helften lijken veel kleiner dan het geheel. Komt zeker ook dat er een hele verdieping uit is gehaald, dus de plafonds zijn nu mega hoog. Sissy Boy ziet eruit zoals alle Sissy Boys. De goudkleurige aluminium pui van Forma hebben ze vervangen door grijs staal, zoals bij Bellerose. En zoals bij bijna alle nieuwe zaken is er ook een bakstenen muur kaal gebikt voor het 'industriële effect'. Prima zaak met behalve kleding ook 'Homeland' spullen, maar veel minder uitgebreid dan het filiaal op KNSM eiland. De winkel voegt niet echt iets toe aan de straat maar doet ook geen afbreuk aan de lekkere sfeer die hier aan het groeien is. Bij American Apparel pakken ze het schreeuweriger aan. De felle kleuren van de kleding geven de zaak een compleet andere sfeer dan bij de buren. Wel goed voor de afwisseling misschien, toch zal je ons niet snel in de knalgele broek uit de etalage zien lopen. Je kan niet om grootwinkelbedrijven heen maar om de komst van teveel ketens te voorkomen wordt het tijd voor een straatmanager zoals in de Haarlemmerstraat.