donderdag, juli 31, 2008

Coffee

In provinciestadje Ipswich ligt de Felice weer pal tegenover een hippe koffiezaak, de CoffeeLink. Op een plek waar tien jaar geleden een vervallen industrieterrein lag is nu een trendy waterfront gemaakt, met prima nieuwbouw tussen gerenoveerde pakhuizen. In zo'n wijk hoort een goede koffiezaak. Maar we komen overal in de UK lekkere koffietenten tegen. Echt een enorm verschil met m'n eerdere bezoekjes aan de eastcoast. Natuurlijk wordt Londen al langer prima bedient met goeie espresso, maar nu snuiven we overal in het land de geur van vers gebrande bonen op. De koffie cultuur is hier met een inhaalslag bezig. De lokale Starbucks zijn prima, zoals overal. De Engelse variant Nero Caffé is onze favoriet. Deze keten heeft enorm veel vestigingen en de koffie is er sterker dan bij de Amerikaanse collega's. Voor wie binnenkort naar Engeland afreist raden we een klantenkaart van Nero aan. Stempelen maar.