
Ik heb de naam nogal rigoureus te snoeien, dus als m'n maten in Mallorca me daar met zaag of bijl zien lopen houden ze hun hart vast. De term 'fuera!' (=weg ermee) is in onze tuin ontstaan en heeft inmiddels in het hele dal van Soller tot kaalslag geleidt. Nu ben ik alweer dagen in Amsterdam dus het groen in de tuin dacht veilig te zijn. Dat blijkt een vergissing. Deze foto zat vanmorgen zonder verklarende tekst in een mail van Luc. Inderdaad, snoeier nummer twee is nog ter plaatse. Hoe de mega grote cactus aan z'n eind is gekomen zullen we van de cactus zelf niet meer te horen krijgen.