zaterdag, mei 17, 2008

Podiumplaats

Samen met Zilt medewerkers Michiel en Rob zeil ik de 'Nacht van Spakenburg', de grootste zeilwedstrijd op de Randmeren en het IJsselmeer. Beiden zijn verstokt toerzeiler en de mooie IF Marieholm Volksboot waar we op varen heeft geen speciale wedstrijduitrusting. We doen mee voor een goed verhaal, niet om de winst. Maar door onze perfecte start ontbrandt het fanatisme bij m'n teammaten. Als we na een uur ook de voor ons gestartte groep hebben ingehaald krijgen ze de smaak helemaal te pakken. Met het zicht op een goede eindklassering blijven we de hele nacht onvermoeibaar alert op de optimale trim. Om zeven uur 's morgens lopen we de haven van Spakenburg binnen, totaal gesloopt maar niet voor niks. M'n toerzeilende collega's zijn helemaal om voor het wedstrijdwerk als blijkt dat we het tot een derde plaats geschopt hebben.