maandag, mei 05, 2008

NY by Bike

Over de Brooklyn Bridge reed ik al met een huurauto, ik wandelde al eens naar de overkant en voer er ooit met de Felice onderdoor. Maar met de fiets over de brug is nieuw en het is helemaal gaaf. We huren goeie fietsen en biken de hele dag de stad door. Door het Central Park, langs de Hudson, over Broadway en Fifth Avenue en over de brug. Fietsen in New York is een eitje als je Amsterdam gewend bent. Er is overal ruimte genoeg, het is redelijk vlak en de auto's houden goed rekening met je. Alleen Chinatown is wat chaotisch. Onbegrijpelijk dat fietsen onder de locals niet populairder is. Ze doen het hier alleen als sport, terwijl deze stad super geschikt is om de fiets als transportmiddel te gebruiken. Wij beleven de stad op deze manier weer totaal anders, dit had ik veel eerder moeten doen.