woensdag, mei 21, 2008

Make-over

Met de nieuwe schroefas, lagers en motorsteunen loopt de diesel van de Oeverloos weer als een fluistermotor. Nu er geen technische gebreken meer zijn wordt het tijd voor een cosmetische ingreep. Marco, de vriend van Gerdrik, staat vroeg op de stoep met een kist vol gereedschap om zich op de los liggende planken vloer te storten. Een ingewikkelde klus want er zit geen enkel verband meer in de vlonders. Ondertussen schraap ik een 10 centimeter dikke laag drap van oranje-confetti, hopresten, condooms, bierdoppen en bladeren van de bodem. Gore boel. Daarna krijgt de binnenkant een nieuwe laag mat zwarte verf. Dankbaar werk op die afgebladerde ondergrond. Na een dag stevig doorklussen ziet de boot er veel beter uit, maar nu valt het slechte lakwerk weer meer op. Marco wil doorpakken, dus de afspraak voor morgen staat. Super.