woensdag, april 23, 2008
Hij ligt er weer
Voor het zesde achtereenvolgende jaar zegt de werfbaas bij het te water laten van onze 70 jaar oude sloep dat de boot er slecht aan toe is. De rompplaten hangen volgens hem zo los dat het drie ton zware joekel elk moment naar de kelder kan gaan. We luisteren er niet eens meer naar. Met de nieuwe Amsterdammer Ainsley en vaste opstapper Pa van Alphen nemen we het zinkrisico voor lief. Als de Oeverloos bij de hoge golven van een sleepboot met de voorkant los van het water komt en weer hard terug klapt zonder dat we water maken weten we dat de sloep zeker nog een jaartje bij kan tekenen. Probleemloos tuffen we naar Amsterdam. Good old Oeverloos is back in town.