zaterdag, maart 22, 2008

Marqt

Een winkel om helemaal blij van te worden: Marqt, de nieuwe stek voor leuk en lekker boodschappen doen, op de Overtoom, om de hoek bij Bever Zwerfsport. Echt een geweldig concept waarbij je je afvraagt waarom zoiets niet eerder in de stad is neergestreken. Een quote van hun website: 'Marqt is een marktplaats waar je direct van de producent je dagelijkse boodschappen koopt. Alle dingen die je nodig hebt om lekker, gezond en duurzaam te eten, maar vooral te genieten. Bij Marqt vind je altijd lokale, verse producten van duidelijke herkomst. Dus niet massaal en anoniem, maar juist heel lokaal en persoonlijk. Zoals eten verdient.'
De sfeer in de winkel is het beste te vergelijken met Dean & DeLuca of Zabar's in New York. En dat terwijl de prijzen best meevallen. Iets duurder dan bij Appie, maar het ziet er allemaal heel gaaf uit en dan moet het ook wel lekker zijn. Je loopt hier echt voor je plezier je mandje vol te gooien. Het enige minpunt is dat deze super leuke winkel niet dichterbij zit. Het pand van Forma in de Utrechtsestraat zou perfect geweest zijn voor een Marqt bij ons in de buurt. Totdat ze hier iets openen fietsen we er graag even voor om.
De wijn, een Chileens Shiraz (Estacion, kost maar 5,95) komt s'avonds al ruimschoots door de ballotage als Cor en Luc aanschuiven voor een wok-creatie met verse Marqt produkten. Jippie, dan kunnen we morgen even terug voor een doosje.
Filmpje