zaterdag, februari 23, 2008

Aan de Amstel

Het nieuwe lunchadres Aan de Amstel zit net wat buiten onze route, op de Weesperzijde, voorbij de IJsbreker, op de plek waar eerst een aftandse snackbar zat. De zwarte gevel en dito zonnescherm geven de plek een totaal andere aanblik dan de vergeelde Mora Snack posters. Op deze zaterdagmiddag zit de kleine zaak bomvol. Met Jan Willem en Lil bil aan bil aan een kant en ik met Max op schoot aan de andere kant passen we net aan het enige tweepersoons tafeltje dat vrij is.
De koffie bij Aan de Amstel kan de concurrentie met De Koffiesalon en De IJsbreker aan: de bak Italiaanse Barbera is top. Daarbij bestellen we een plateau met diverse snacks voor 3 personen van 15 euro. Erg lekker, we verbazen ons dat dat kan voor dit geld. Ook de bediening klopt: vriendelijk en relaxt. Dus maken we ons niet druk als we op de rekening zien dat het plateau 15 euro per persoon is in plaats van voor het geheel.