Van de Galatzó hadden we nog nooit gehoord. Deze 1025 meter hoge berg (foto hierboven) ten noorden van Andratx ligt in een lastig te bereiken dal waar we nog niet eerder waren. Het doel van deze eerste kerstdag is ontdekt door Kristien en Nico, die vandaag de gidsrol hebben. Max klimt mee. Hij blijft het liefst in de buurt van z'n voetbalheld Nico en loopt dus de hele weg vooraan. De trip naar de top van de Galatzó is best heftig en geweldig mooi. De laatste meters zijn het pittigst en klam van het zweet ploffen we puffend neer voor een lunchstop met prachtig uitzicht. Max is in no-time uitgerust en wil weer lopen. "Jullie lijken wel een stelletje bejaarden" krijgen we van hem te horen. Confronterend, maar het is duidelijk dat we ons niet meer druk hoeven te maken of hij onze bergtrips wel aan kan.

