donderdag, oktober 25, 2007

De Kas

Luc gaat voor het wijnarrangement, wij kiezen uit de 20 pagina's lange wijnkaart een pittige Argentijnse rood, na deskundig geadviseerd te zijn door de restaurantmanager. Dit voelt nu al als een luxe avondje uit, vanaf het moment dat je binnenstapt ben je echt te gast bij de crew van De Kas, een modern restaurant in een oude tuinbouwkas, tussen het groen in een onbekend stuk park ergens in oost. De Kas was direct na de opening een succes en er werd veel over geschreven, altijd positief. Na vier jaar is het nieuwe er wel vanaf en door het hoge prijsniveau zijn de kritieken soms slecht. Op Iens wordt steevast geklaagd over de kleine porties en overprized kaart. Onzin vinden we dat. Natuurlijk is het hier niet goedkoop maar als je kijkt waar je zit en hoe je hier ontvangen wordt dan is dat al een paar tientjes extra waard. De kok is creatief bezig. Zijn mooi opgemaakte borden met macrobiotische en in eigen kas verbouwde ingrediƫnten zien er allesbehalve alternatief uit. Schoonheidsfoutjes zoals het op de grond belandde hoofdgerecht van Cor en het geklungel met de volgorde van kaasplateau en nagerecht zijn maar details op een avond lekker genieten. Nog eenmaal 'salud' op bouwopzichter Cor.