zondag, januari 16, 2011

Vlammen in Vondelparkloop

Als een raket ben ik weg. Joop, Twan en Eric weten niet wat ze meemaken, het lukt ze onmogelijk mijn vliegende start te volgen. Maar ik weet dat het niet lang kan duren in dit moordende tempo. Na een kwart rondje lopen m´n maten alweer naast me. Een psychisch zwaar moment. Ik moet Twan en Joop na het eerste rondje zelfs loslaten, ik ben al op met nog 2 rondes te gaan. Als na rondje twee Twan inzinkt pept me dat weer op, die is nu makkelijk in te halen. Maar Joop is in topvorm. Het gat is niet meer te dichten. Hij loopt op 2 seconden na ons oude (en inmiddels als onhaalbaar afgeschreven) doel van 10 km onder 45 minuten.
Wel lopen we alle drie een persoonlijk record in het eerste rondje: 14.39!
De eindtijden: Joop 45.02, ik 46.49, Twan 47.12, Eric 48.49.
Lillian loopt ook een persoonlijk record en haalt met gemak de bescheiden doelstelling van onder het uur. Zij klokt 55.46! Volgend jaar toch nog een keer die 45-minutengrens als doel?