donderdag, oktober 11, 2007

Kunst? Kopen!

Het boek Kunst? Kopen! is net uit. Geschreven voor mensen die kunst wel interessant vinden maar niet helemaal thuis zijn in die wereld. En ook leuk voor als je er weinig mee hebt maar gewoon op zoek bent naar iets moois voor boven de bank. Een verhelderend boek dat erg makkelijk leest en aantrekkelijk is opgemaakt met veel illustraties. En actueel, dat is vooral prettig omdat er ook prijsindicaties worden gegeven. Allerlei zaken die ik in een galerie nooit durfde te vragen worden behandeld. Ik schrik me naar als ik lees dat een galerie tussen de 40 en 50% commissie rekent bij een verkoop, dat is nogal wat. En het doet me goed dat het mij ooit is gelukt bij Galerie Rudolf af te dingen op een werk, terwijl in dit boek staat dat dat hoogst ongebruikelijk is. Of moet ik me er achteraf voor schamen?
Kunst? Kopen! is geschreven door Veronique Baar en kost 19 euro. Aanrader voor op de december cadeaulijst.