vrijdag, augustus 24, 2007

Niet eerlijk

Dankzij Bielderman & Koetsier staan we op het VIP terrein bij het Ballonfiesta in Barneveld. Carl heeft geregeld dat ik de lucht in ga. In eerste instantie met de Smurf, daar wilde ik al liever geen foto's van. Maar ik krijg een last-minute transfer naar de Kalimero. In het rieten mandje wordt ik bij de gasbrander gepositioneerd. Het is zonder vlam bij je hoofd al warm genoeg, maar het vuur is nodig om de imposante ballon te vullen. Als al tientallen ballon zijn opgestegen en wij klaar zijn voor take-off meldt een zenuwachtige meteo-man de komst van onstabiele lucht. De spanning in ons mandje stijgt, maar uiteindelijk stijgen we zelf niet. Als een van de weinige blijft de Kalimero deze avond aan de grond en meld ik me weer bij de familie in de voortuin van moeders. Volle tuin, met An en Mars, Toon, Edith en Carl, Felice, Ali en Henk (die Max hier oppikken) en wat losse aanloop. Net als ik daar een biertje open trek zien we de Kalimero toch nog boven de hoge bomen van het Schaffelaarse Bos opstijgen. Het kuiken zei het al eerder, dat is niet eerlijk.