zondag, juli 08, 2007

8 uur Sudoku

Een puzzelaar ben ik nooit geweest. Stom vermaak vind ik, als je in diezelfde tijd lekker een boek kan lezen. Maar door achteruit hollende hersenactiviteit wordt ik door vrienden, allen ook op leeftijd overigens, steeds vaker gewezen op het nut van puzzelen. Hersengymnastiek heet dat dan. Mij spreekt het niet aan. Maar Cor heeft net Lillian zover gekregen een sudoku uit het Parool te doen en nu zitten we op Palma Airport te wachten op onze vlucht die 5 en een half uur vertraging heeft! En m'n boek is net uit. Met tegenzin begin ik aan de puzzel voor beginners. Het valt mee, het is te snappen. Lillian helpt en in een uur hebben we hem foutloos ingevuld. Ik krijg pas echt een goed gevoel als een uur later ook de puzzel voor het gemiddelde niveau bijna zonder krassen vol staat. Dat niveau hebben we dus nog, een meevaller. Nu de sudoku voor gevordenden. Spannend. Best moeilijk ook. Na 8 uur vullen we in de trein van Schiphol naar CS de laatste velden in. Foutloos! Morgen kopen we weer een Parool.