maandag, juni 25, 2007

Vista in breedbeeld

M'n net 3 jaar oude Toshiba notebook is de laatste weken wat traag. En al tijden pluis ik de computeradvertenties in de kranten uit. Van een inpulsaankoop is dus geen sprake, maar ik sta wel ineens een grote doos uit te pakken op m'n bureau. Een juweel is het, een strakke kast, lekker plat en met 17 inch helder scherm. Nog steeds een notebook maar met de capaciteiten van een normale pc. Geen Toshiba meer, vier zaken waar ik informeerde zeiden dat Toshiba niet meer zo goed en vooruitstrevend is. En overal wordt nu de Asus als koploper en topmerk geroemd. Een Asus dus, al had ik daar nog nooit van gehoord.
Tijdens het maken van een back-up van m'n oude systeem (de eerste sinds een jaar, schande!) begint de Toshiba luidruchtig te kraken. En dan is het over...
Ik heb echt vreselijk mazzel met de timing van het ter ziele raken van de oude notebook. Alleen de back-up van m'n e-mails en e-mail adressen ben ik kwijt, die schade is te overzien. Als ik een dag later m'n nieuwe speeltje had gekocht was ik echt niet happy geweest met deze crash.
De les voor alle bloglezers: pak die back-up schijf uit je sokkenla en aan de slag ermee!