donderdag, juni 14, 2007

Uliveto

Soms is zelf koken geen optie. De Surinaamse Hapjesman in metrostation Waterlooplein biedt vaak een oplossing. Of de afhaal Thai Tom Yam, ook altijd lekker. Als goede pasta-kok's halen we nooit iets bij een Italiaan. Tot nu dan.
De zaak zit er al jaren. En elke keer als ik langs het mooie hoekpand van Uliveto aan de Weteringschans fiets neem ik me voor om er eens naar binnen te gaan. Als ik eenmaal voor de grote vitrinetoonbank sta is het moeilijk kiezen. Op Iens had ik al gelezen dat de 'blonde bitch' van Uliveto een vreselijk mens is, maar mij helpt ze prima. Alles wat ze me laat proeven bestel ik. Twee anderen die om een broodje mozarella komen snauwt ze af, wat die klanten zo afschrikt dat ze afdruipen. Pas als ik afreken begrijp ik waarom ze mij zo aardig helpt. Voor het bedrag van een take-away bij Uliveto kan je net zo goed uit eten gaan. Maar lekker is het wel. En je even in Italie wanen in deze prachtige zaak mag best wat kosten.