maandag, mei 28, 2007

Op stap met Brabanders

Deze trip zijn we op stap met niet-zeilers. Een Brabants bedrijf, toeleverancier voor tandartsen, bestaat 25 jaar en neemt al het personeel plus partner mee naar Athene om daar te gaan zeilen. M'n collega's van ATP, Marjolein en Miranda (foto links) regelen alles tot in detail. Van check-in op Schiphol tot zeeziektepillen aan boord, het is allemaal perfect voor elkaar. En we zitten met deze jonge groep weer op top locaties. Soms op een standaard Grieks terras aan de haven, maar ook een paar keer in een ultra hippe loungeclub in Athene. Ik bemoei me alleen met het zeilgedeelte van de reis. We varen 2 wedstrijden, van Athene naar Poros en van Poros naar Aegina. Gelukkig met weinig wind, de ingehuurde Griekse schippers van de 11 boten blijken nauwelijks race-ervaring te hebben. De start is een chaos, de helft van de boten gaat al over de lijn bij het 5-minuten waarschuwingsschot. Gelukkig merken de nog minder ervaren klanten er niets van, zij zullen nog lang napraten over hun jubileumtrip. Ik heb maar 1 dag in Nederland voor ik weer op Schiphol sta. Eigenlijk niet genoeg om bij te komen. Die Brabanders hebben in vier dagen nauwelijks geslapen, dus ook ik kom gebroken thuis.